Aasia turist tahab reisikorraldajatelt emakeelset kodulehte ja lihtsat reisibroneerimise võimalust veebis, ütles analüütik Cees Bosselaar.
- Analüütik Cees Bosselaar soovitab reisikorraldajatele aktiivsust ka sotsiaalmeedias. Foto: Andras Kralla
Uuringufirma PhoCusWright analüütik Cees Bosselaar märkis, et Aasia turisti püüdmiseks peavad reisibürood tõsisemalt mõtlema online-müügi võimalustele. „Kui sa tahad olla Jaapanis ja Hiinas edukas, peab sul kõigepealt olema tõlgitud koduleht. Hädavajalik on ka olla aktiivne sotsiaalmeedias,“ ütles Bosselaar. Näiteks on tema sõnul koguni 70% reisijatest inspireeritud enda sõprade reisi-postitustest.„Online-turg kasvab kaks-kolm korda kiiremini kui tavaline,“ ütles Bosselaar. Tema sõnul on see selge märk, et iga reisikorraldaja peaks keskenduma lihtsate online-broneeringu võimaluste pakkumisele. „On kaks võimalust olla edukas: kas püüda varastada kellegi teise turgu või liikuda valdkonna peale, mis kasvab enim,“ märkis ta.Bosselaari sõnul kasutab üha enam Hiina turiste reisimisel nutitelefone, mistõttu peaksid kõik reisikorraldajad regulaarselt jälgima, et nende koduleht erinevates tehnoloogiavidinates korralikult töötaksid. Kui kodulehed ei tööta korrapäraselt nutitelefonis või tahvelarvutis, siis kaotab ettevõte ka oma kliente.Bosselaar lisas, et hiinlased soovivad üha enam reisida - vähemalt pool rahvastikust on välismaale reisinud. Kusjuures koguni 62% neist, kes on senimaani reisinud vaid riigisiseselt, soovivad järgmise kolme aasta jooksul ka välismaale sõita. „See on ju meeletu turg,“ ütles Bosselaar. Ta lisas, et 43% hiina turistidest soovib külastada just Euroopat. Bosselaari sõnul polegi hiinlaste jaoks niivõrd oluline, kas nad reisivad just Prantsusmaale, Inglismaale või mõnda muusse Euroopa riiki – nende jaoks on kogu Euroopa justkui elustiil, mida tuleb külastada. Eesti ülesanne on vaid teiste riikidega konkureerida ja end teha Aasia turistidele võimalikult atraktiivseks ja lihtsasti külastatavaks.Tallink Grupi juhatuse liige Peter Roose lisas, et Aasia turistide püüdmisel tuleb olla kannatlik. „See on pikaajaline protsess,“ märkis ta. Jaapani ja Hiina turistid on aga turg, mille poole püüelda. Roose nõustus Bosselaariga, et sotsiaalmeedial ja sõprade soovitustel on iga riigi ja ettevõtte tutvustamise juures oluline roll. Seetõttu teeb Tallink palju koostööd blogijatega. „Kui on usaldusväärne inimene ja ta kirjutab meist positiivselt, siis on sellel väga suur mõju,“ rääkis Roose. Näiteks on tema sõnul 83% online-müükidest saanud mõjutuse just sotsiaalmeedia kaudu.Peale blogijate on Tallink turundustööd teinud ka Aasia kohalike veebilehte kaudu, näiteks Hiina Youtube'i Youku kaudu. Kõige olulisem on aga pakkuda klientidele võimalikult lihtsat broneerimisvõimalust, samuti tutvustada põhjalikult Eestit sihtriigina.Roose sõnul püüab Tallink kasutada ära ka Soomet külastavaid turiste, pakkudes neile päevakruiise ja kasutades ära head laevaühendust Helsingiga.
Seotud lood
100 000 eurot maksma läinud parlamendi uus veebikülg on käkerdis, mida ei peaks e-Eestis ka tasuta käiku laskma.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.